Reklama na eurofondy pod vianočný stromček

Autor: Auxt Róbert | 26.12.2015 o 14:16 | (upravené 26.12.2015 o 17:45) Karma článku: 11,18 | Prečítané:  27836x

Tieto sviatky nás televízia začala bombardovať reklamou “DOBRÉ SPRÁVY”. Vysvetľujú, ako sa máme dobre. Obstarávateľ, Úrad vlády, takto na Vianoce poslal balíček za 600 tisíc eur na konto privátneho média.

Osobne si nepamätám bývalý režim, ktorý bol preslávený svojou všade prítomnou propagandou, potemkinovskými dedinami, naplnenými päťročnými plánmi a spartakiádami.  Na druhej strane niečo veľmi podobné je momentálne možné sledovať v naších televíziách a rádiách, ale tentoraz pod kuratelou propagandy EÚ fondov a jednotlivých ministerstiev.

Dobre zaplatená propaganda

Celkovo za rok 2015 zinkasovala len jedna privátna televízia na eurofondových reklamách a biznise so štátom cca. 3 mil. EUR od rôznych ministerstiev a štátnych podnikov! Vrcholom tejto surrealistickej avantgardy za naše peniaze je vianočný spot pod názvom "DOBRÉ SPRÁVY":

Celú zmluvu nájdete tu: https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2207758&l=sk

Len tak pre informáciu, za tieto objektívne "DOBRÉ SPRÁVY" zaplatil Úrad vlády Slovenskej republiky súkromnej televízii 600 tisíc eur! To, že ide o skrytú predvolebnú kampaň naznačuje aj fakt, že kampaň je načasovaná od Vianoc až po koniec januára, s vyššou frekvenciou vysielacieho času práve ku koncu kampane. Samozrejme zmluva za 600 tisíc. je len špičkou reklamného balíčka pre média od vlády za tieto Vianoce. Len v prípade Úradu vlády SR ide o celkovú sumu viac ako 2,1 mil. EUR za tzv. vianočnú kampaň "DOBRÉ SPRÁVY":

article_photo

„DOBRÉ SPRÁVY“ na Vianoce, ktoré slaboducho ospevujú úspech implementácie EÚ fondov, sú skôr výsmechom a hanbou pre samotnú vládu a Európsku komisiu. Zaplatiť prime-time na najsledovanejšej televízii počas vianočných sviatkov, navyše krátko pred konaním volieb, s vysokou frekvenciou za 600 tisíc. a celkovo 2,1 mil. EUR pre skupinu médii, nahráva divnému príbehu. Príbehu o tom, ako dobre naša vláda hospodárila v poslednom období.

Keď si aj z našich daní (konkrétne vo forme cla a DPH) platíme EÚ, tak ako občan tohto spoločenstva by som uvítal, aby Európska komisia a jednotlivé ministerstvá neplatili z našich daní vymývanie mozgov v podobe infantilnej a zavádzajúcej reklamy na niečo, čo by malo byť samozrejmosťou. Za ďalšie, ak nás vláda a EÚ chcú reálne informovať, tak „DOBRÉ SPRÁVY“ by mali dať celý transparentný odpočet využitia EÚ fondov na Slovensku s údajmi koľko Slovensko nevyčerpalo a spreneverilo, koľko sme museli vrátiť z dôvodu pochybení a korupcie (len v prípade digitalizácie sú to desiatky miliónov) a koľko do rozpočtu prispeli naši občania. 

Prečo nám však "objektívna" reklama „DOBRÉ SPRÁVY“ nepovie niečo o tom, že Slovensku prepadne 1 miliarda eur alebo doslovne 1 000 miliónov eur (čo už priznal aj Vážny). To by stačilo na výstavbu niekoľkých nemocníc alebo 100 km diaľnice. Prečo neinformujú o stále sa zvyšujúcom daňovo-odvodovom zaťažení, za ktoré vláda nevie zabezpečiť ani toaleťák v nemocniciach? Prečo? 

Vianoce by nemali slúžiť na predvolebnú kampaň a EÚ fondy na jej financovanie

Nebolo by na Vianoce lepšie, ak by časť EÚ fondov išla na charitu, chorým a chudobným na rozdiel od míňania na naivné a neobjektívne reklamy na EÚ fondy? A peniaze by namiesto mediálnych agentúr a privátnych médii skončili vo vreckách ľudí, čo niekedy nemusia mať na lieky alebo na chlieb?

Myslím, že takáto pomoc chudobným a chorým by vylepšila obraz EÚ a vlády omnoho viac ako orwellovské 1984 kampane v našich médiách. Na to by však pohlavári museli chodiť do normálnej práce, byť malým živnostníkom nemajúcim dosah na štátne tendre alebo sa niekedy len tak prejsť po ulici či zájsť do hladovej doliny, aby pochopili, o čom je život za 300-400 EUR mesačne.

Slovensko nepotrebuje PROPAGANDU za milióny eur!

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Počet pohotovostí má klesnúť na polovicu

Ministerstvo zdravotníctva chce pohotovosti presunúť najmä do nemocníc, kde majú byť prepojené s urgentnými príjmami.

KOMENTÁRE

Aká môže byť cena za rušenie pohotovostí

Z reality sa nedá odmyslieť ani zneužívanie pohotovostí.


Už ste čítali?