Obchvat si zaslúžia aj Prešov a Košice

Autor: Auxt Róbert | 22.5.2016 o 19:01 | Karma článku: 10,26 | Prečítané:  10852x

Neverending story o prešovskom obchvate raz musí skončiť. To isté platí pre nekonečné kolóny, najmä v dopravnej špičke, na košickom vnútornom rýchlostnom okruhu. 

Druhé a tretie najväčšie mestá na Slovensku nemôžu trpieť len za svoju lokalizáciu. Taktiež platí, že najdrahšie diaľnice sú tie nepostavené. Po úspešnom podpise obchvatu Bratislavy D4/R7 nemôžeme zabúdať na naše východné regióny, v ktorých je dopravná situácia taktiež kritická. 

Obchvat pre Prešov

Z Vysokých Tatier sa do Košíc dostanete za zhruba hodinu. A to skutočne zhruba, pretože pohodlnú, tempomatom riadenú cestu musíte prerušiť pri vjazde do Prešova. Lievik vám určite nespríjemní náladu na niekoľko dlhých minút, niekedy i hodinu. Pritom by stačilo tak málo -  dokončiť juhozápadný obchvat, úsek Prešov – západ – Prešov – juh. Tento ani nie 8 km dlhý úsek diaľnice dokončíme do roku 2020. 

Prioritou vo veľmi blízkej budúcnosti bude taktiež dokončenie tunela Branisko, severný obchvat Prešova a R4. Tieto úseky však už nebudú kryté z EÚ fondov, a preto bude na mieste využitie financovania formou PPP alebo štátneho rozpočtu.

Obchvat pre Košice

Košický marazmus na vnútornom okruhu konečne zruší výstavba úseku diaľnice Budimír – Bidovce a rýchlostnej cesty Košické Oľšany (križovatka oboch rýchlo ciest) – Šaca. Týmto spojením tak odľahčíme Košice od tranzitu na všetky strany – smerom na Ukrajinu, Maďarska (v prevádzke R2), na sever do Prešova ako i na západ do Rožňavy.

Vnútorný okruh tak bude slúžiť svojmu účelu – rýchla a bezpečná doprava medzi mestskými časťami. Košičania môžu očakávať začiatok výstavby úseku Budimír – Bidovce už tento rok. 

Dodatočný projekt, ktorý si dáme za prioritný pre Košický kraj, bude aj 4 280m dlhý tunel Soroška v rámci úseku R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou. Existujúca cesta prvej triedy I/50 cez horský priechod Soroška je z pohľadu nehodovosti jedna z najkritickejších lokalít na Slovensku. NDS sa v procese prípravy projektu blíži k vydaniu stavebného povolenia.

Samotné vydanie stavebného povolenia očakávame v závere roka 2017. Po alokovaní financií a úspešnom obstaraní zhotoviteľa stavebného diela, je výstavba úseku predbežne plánovaná na 5 rokov.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?